fredag 24. februar 2012

Længe sia sist...

her ijnne og dæ e eg gla` førr...mæn no føle eg behov førr å skrive et lite ijnnlægg. Fibroen bli ikkje borte sæll om mainn har hadd en længre periode som har vorre fin...mainn "glømme" seg ganske ofte av og pæise på i go`e perioda...jobbe jo bære 2 daga i uka på VTA mæn sæll dæ byjnne å røyne på når dæ e mykkje styr og stress på hæimebane mæ opp-pussing...sjuk gubbe (æi ukas øyebetæinnelse korr mainn har vorre sjukeplæiar mæ øyesmørring mæ antibiotikasalve 3 ganga førr dagen )...onga som skal i aille rætninge...hjælpe go`pia mæ planlægging tall NNM i turn...hjælpe go`gutt`n mæ planlægging av LAN...kanskje go`gutt`n skal være mæ på UKM ilag mæ gruppa si...konfirmasjonsforberedelsa...tell slutt e mainn på fælgen og væl så dæ...føle at sæll mæ ijnnvilga uføretrygd og bære jobb 2 daga i uka på VTA så stresse eg bære mæir æinn da eg gjekk på arbæi`sutprøving og attføring....følels`n av å ikkje strække tell e mæir tell stede no :(
Har ikkje anelse om ka eg skal gjøre førr å græie å hænge mæ...ønske jo å stå på både her hæime og på jobb mæn e væl snart kommen tell et ponkt korr eg må sæi stopp førr å græie å fungere her hæime og førr ongan...
Som sagt jobbe eg bære 2 daga i uka...mæn de to dagan græie eg ikkje å gjøre stort ætter at eg e kommen hæim ainna æinn å lage middag tell ongan og gubben kjæm hæim og så må eg bruke dagan i mæilla på å ta igjæn dæ førrsømte av husarbæi`...gubben og ongan e slit`n ætter skole og jobb og i tellegg e vi mett opp i opp-pussing av soverom som egentli` generere mykkje positiv enersji...samt at eg sysle mæ kreative kromspring som fijllehækling og  diverse møbelmalingsprosjækta...mæn når dæ e meg dæ mæste av handling...kjøring av onga på førskjelli`e aktiviteta...planlegging av konfirmasjon/bursdaga..etc.....lista e lang...bli lagt på meg så sæi dæ egentli` seg sjøll at dæ sæi stopp tell slutt :(
No e eg ijnne i en dårli` periode korr kroppen e stiv...leddan e hoven...lavfeber...græie knapt å gå over stu`golve...fibroværk som e som influensa og tainnværk gane 10 tellsammen og 1000 ting som skulla vorre gjort så blæi dæ hæimedag på meg i dag fra jobb...dæ e vældi` tongt å ikkje kuinne få sykemelding når man går på VTA når mainn har dæ sånn...mainn må ringe å sæi i fra kvær gang og dæ slit og på...kroppen e som regel stivast på morran så mykne dæinn litt opp utover dagen vesst eg kainn ta dæ mæ ro...dæ e dæinn evi`e ruinndains`n som slit så sijnnsykt på...usekker på ka eg skal gjøre...kanskje må eg revurdere de to jobbdagan og høre mæ lægen ka eg skal/kainn gjøre...dæ går ikkje sånn som dettan i længd`n e dæ æinaste eg væit førr øyeblekke`:/  Kanksje nån av dokker som læs dæinna bloggen har nån ijnnpæll å komme mæ...da hadde g blidd utruli` takknæmli` !!!
Hils`n æi frustrert Vintagepia (Ruth Aina)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar